In de nieuwste versie van Talas+ is er bij tariefbeheer een nieuwe functionaliteit toegevoegd, namelijk ‘voorraadbeheer’. Van diverse klanten kregen wij het verzoek om inzichtelijk te maken dat, wat er verbruikt wordt, ook daadwerkelijk gefactureerd wordt.
Bij de tariefcode onder de sectie inkoopgegevens is het veld ‘Aantal’ toegevoegd.
De bijbehorende knop ‘Bewerken’ kan gebruikt worden om de inkoopaantallen te administreren. Reeds ingevoerde aantallen zijn voorzien van een tijdstempel en zijn hier terug te zien.
Door in het vak ‘Toevoegen’ een nieuwe voorraad in te geven en vervolgens op ‘Opslaan
en Sluiten’ te drukken wordt de voorraad geactualiseerd.
Vervolgens kunt u een rapportage uitdraaien van tariefcodes waar voorraad voor ingegeven is, vanaf de eerste datum dat er een voorraad is ingegeven tot en met het moment van rapportage uitdraaien. De rapportage laat vervolgens zien hoeveel er is ingekocht en verkocht en hoeveel er nog in voorraad is.
Door inkoop en verkoop te vergelijken kunt u eenvoudig zien of de inkoop overeenkomt met de facturatie. Zodoende heeft u een beter overzicht en kunnen misstanden worden voorkomen of opgelost.
Voorraadbeheer is voor iedereen gratis te gebruiken en wordt beschikbaar door de laatste versie van Talas+ te downloaden via de webupdater.